Wiadomości

  • O płatnościach w dobie pandemii i dynamicznego wzrostu e-commerce na podstawie raportu Izby Gospodarki Elektronicznej „Płatności cyfrowe 2020” opracowanego przez serwis GoMobi.pl. Partnerami merytorycznymi raportu są Przelewy24 i Visa. Wyniki na podstawie badania zrealizowanego przez Mobile Institute. Czytaj więcej »

  • Unitop odświeża wizerunek

    Czwartek, 10 grudnia 2020

    Od dziś można zobaczyć nowy, odświeżony wizerunek firmy Unitop – jednego z największych producentów chałwy i sezamków w Europie. Spółka ma ambicję podwoić wartość swojej kategorii w Polsce do 2025 roku. W tym celu podejmuje szereg działań marketingowych i sprzedażowych. Przede wszystkim stawia na odświeżenie wizerunku – zarówno online, w ramach premiery nowej odsłony... Czytaj więcej »

  • Ponad połowa Polaków zrobi zakupy spożywcze na święta tylko w sklepach stacjonarnych. Niemal 3 osoby na 10 badanych połączą wizyty w placówkach z transakcjami w Internecie. Przeszło 50% rodaków zamierza kupić potrzebne produkty w okresie od 7 do 14 dni przed Bożym Narodzeniem. Najczęściej będą odwiedzane dyskonty. Konsumenci zapewniają, że w tym roku największe znaczenie... Czytaj więcej »

  • Grupa IGLOTEX S.A., czołowy producent i dystrybutor żywności mrożonej w Polsce, w rekordowym tempie, w ciągu zaledwie dziewięciu miesięcy od uzyskania pozwolenia na budowę, uruchomiła w Skórczu najnowocześniejszy w tej części Europy zakład produkcyjny oraz oddział dystrybucyjny, które zatrudniają łącznie niemal 700 pracowników. Całkowita wartość inwestycji wyniosła 190... Czytaj więcej »

  • DS Smith zainwestuje łącznie 100 milionów funtów brytyjskich w budowę dwóch nowych zakładów produkcyjnych w Polsce i we Włoszech w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie klientów. Czytaj więcej »

  • W tym roku na prezenty, żywność, podróże oraz spotkania z najbliższymi zamierzamy przeznaczyć średnio 1 318 zł, czyli o 29 proc. mniej niż wydaliśmy rok temu. Tegoroczne Boże Narodzenie, ze względu na pandemię, będzie miało wyjątkowy charakter. Dotyczy to także naszych zwyczajów zakupowych. Jak pokazuje kolejna edycja międzynarodowego badania „Zakupy świąteczne 2020”,... Czytaj więcej »

  • MLEKOVITA – największa grupa mleczarska w Europie Środkowo-Wschodniej – kontynuuje swój dynamiczny rozwój, umacniając się na pozycji lidera. Sukcesy firmy potwierdzają wielokrotne zwycięstwa w branżowych rankingach i zestawieniach. Grupa MLEKOVITA kolejny rok z rzędu zajęła 1. miejsce na Liście Najlepszych i Największych Spółdzielni Mleczarskich w 2019 roku, przygotowanej... Czytaj więcej »

  • Prawdziwy raj dla wszystkich fanów sera otwiera swoje drzwi w Kaźmierzu, w którym znajduje się główna siedziba Hochland Polska. Stworzono miejsce, gdzie każdy miłośnik serów znajdzie coś dla siebie. Otwarcie nastąpiło 7 grudnia! Czytaj więcej »

  • Ostatni kwartał roku to najważniejszy dla handlu czas, zwłaszcza w obliczu tegorocznej pandemii, która wielu sklepom zlokalizowanym w centrach handlowych zabrała lwią część obrotów. Na szczęście dla detalistów Polacy nie zamierzają w tym roku żałować pieniędzy na bożonarodzeniowe prezenty. Zdecydowanie więcej niż jeszcze rok temu kupią jednak online. Czytaj więcej »

  • Podsumowanie 2020 roku - rynek FMCG

    Poniedziałek, 07 grudnia 2020

    Scenariusza jaki zafundował nam rok 2020 nie powstydziłby się najlepszy powieściopisarz, a niejeden z filozofów nie mógłby o nim śnić. Mimo trudów i ciągłej niepewności rynek FMCG zachował względną stabilność, a przedsiębiorcy – choć ostrożni w prognozach – śmiało realizują cele zarówno inwestycyjne, jak i sprzedażowe, przygotowując się na kolejny, pełen wyzwań... Czytaj więcej »

  • Wkrótce minie rok od momentu, gdy wszelkie komentarze dotyczące sytuacji gospodarczej, w tym także w obrocie produktami FMCG, rozpoczynamy od informacji o stanie pandemii. Niestety i tym razem nie może być inaczej.... Czytaj więcej »

  • Nestlé jako jeden z pierwszych spośród sygnatariuszy deklaracji Business Ambition for 1.5°C przedstawia szczegółowy plan działania w ramach tego zobowiązania. Firma podejmuje kroki, które do 2030 roku pozwolą jej ograniczyć emisję CO2 o połowę i osiągnąć zerową emisję netto do 2050 roku – nawet w przypadku istotnego rozwoju firmy. Czytaj więcej »

  • Rok po opublikowaniu pierwszego międzynarodowego raportu State of Snacking™, Mondelēz International po raz kolejny analizuje ewolucję globalnych trendów, dotyczących spożywania przekąsek, ich roli i znaczenia w dzisiejszym świecie. Badanie pokazuje, dlaczego przekąski zaspokajają więcej naszych potrzeb dziś niż jeszcze rok temu oraz jak zmieniło się ich postrzeganie pod... Czytaj więcej »

  • Mikołaj robi zakupy w Stokrotce!

    Niedziela, 06 grudnia 2020

    W niedzielę 6 grudnia warto zrobić mikołajowe zakupy w sklepach sieci Stokrotka. W tym dniu - z okazji Mikołaja - na klientów czekają bardzo atrakcyjne oferty. Czytaj więcej »

  • Firma Hochland Polska wzmacnia działania w zakresie zrównoważonego rozwoju poprzez konsekwentne wdrażanie aktywności mających na celu ochronę środowiska. Hochland jako jedna z pierwszych firm w Polsce wprowadziła do floty elektryczne Volkswageny ID3. Samochody nie emitują lokalnie CO2 i są ciche, co ma znaczący pozytywny wpływ na otoczenie i środowisko. Dostawcą pojazdów, wraz... Czytaj więcej »

  • Prezydent podpisał ustawę dotyczącą niedzieli handlowej 6 grudnia. Jak czytamy na portalu Money.pl, jest to ukłon w stronę organizacji branżowych, zrzeszających sprzedawców i sieci handlowe, które postulowały, by wszystkie niedziele w grudniu były handlowe. Czytaj więcej »

  • Netto z nowym dyrektorem marketingu

    Czwartek, 03 grudnia 2020

    1 grudnia do zespołu Netto Polska dołączył Filip Fiedorow, obejmując nowe stanowisko Chief Marketing Officer. Utworzenie stanowiska jest związane z rozwojem i ambitnymi planami sieci na polskim rynku. Czytaj więcej »

  • 1 grudnia do zespołu firmy „Herbapol-Lublin” S.A., jednego z największych producentów spożywczych na polskim rynku, dołączyła Anna Sambor, która objęła stanowisko dyrektor marketingu i rozwoju nowych produktów. Będzie odpowiedzialna za całość działań marketingowych i PR, ze szczególnym uwzględnieniem obszarów związanych z rozwojem nowych produktów i kategorii. Czytaj więcej »

  • W mijającym roku pojawiły się wyjątkowe wyzwania. Były one związane zarówno z pandemią koronawirusa, jak i rozprzestrzeniającym się nadal wirusem ASF, mocno dotykającym całą branżę mięsną. W tej wymagającej sytuacji, Grupa Sokołów wypracowała satysfakcjonujące wyniki. Firma zwiększyła przychody ze sprzedaży o 3% w porównaniu z rokiem ubiegłym oraz uzyskała zysk... Czytaj więcej »

  • MJCC przeprowadziło badanie osób zatrudnionych w branży: kasjerów sprzedawców, doradców klienta, kierowników i innych, aby poznać m.in. ich motywację do pracy, czynniki decydujące o wyborze pracodawcy czy plany na przyszłość. Wyniki opublikowano w raporcie „Praca i pracodawcy w branży handlowej”. Czytaj więcej »

  • Lineage Logistics Holdings, LLC, należący do REIT największy na świecie dostawca przemysłowych rozwiązań chłodniczych i logistycznych, ogłosił przejęcie spółki Pago Sp. z o.o. („Pago”), czołowego polskiego dostawcy usług magazynowych, dystrybucyjnych i transportowych, od jej obecnego właściciela Tönnies International Holding GmbH („Tönnies”). To strategiczne... Czytaj więcej »

  • Ceny jabłek poszły w górę o ponad 46%

    Czwartek, 03 grudnia 2020

    Od stycznia do października br. banany miały o 4% niższą średnią cenę niż w analogicznym okresie ub.r. Do tego zaliczyły wzrost liczby promocji o blisko 9%. Natomiast jabłka zdrożały o ponad 46%, ale akcji rabatowych było o 27,5% mniej. Jednak i tak w tym roku były aż 67% częściej promowane niż banany. Natomiast ilość promocji bananów w tym samym roku w porównaniu do... Czytaj więcej »

  • Sfinks Polska podpisał umowę z Eurocash w sprawie współpracy w zakresie dystrybucji gotowych produktów spożywczych - podał Sfinks w komunikacie. Czytaj więcej »

  • O prawie 30% wzrosła liczba przestępstw kradzieży w sklepach w trzecim kwartale br. w porównaniu z analogicznym okresem ub.r. Ostatnio najwięcej takich zdarzeń było w województwie mazowieckim, a najmniej – w świętokrzyskim. Z kolei do rejestru wykroczeń najczęściej trafiały przypadki odnotowane przez KWP w Katowicach. Na drugim końcu zestawienia są sprawy z KWP w Opolu.... Czytaj więcej »

  • Jeden z największych producentów żywności i napojów na świecie, firma PepsiCo, w samym tylko 2021 roku zainwestuje 3,6 mln USD oraz 8 mln USD w każdym kolejnym roku na pozyskanie przetworzonego plastiku (rPET), który umożliwi produkcję w Polsce wszystkich butelek napojów Pepsi oraz Mirinda z surowca zawierającego tworzywo w 100% pochodzące z recyklingu. To kolejny ważny krok do... Czytaj więcej »

  • Polacy są coraz bardziej świadomymi konsumentami. Ponad połowa z nas (57%) deklaruje, że stara się unikać produktów szkodzących środowisku. Podobny odsetek (58%) dostrzega zbytnią konsumpcję współczesnego społeczeństwa. 59% badanych chętniej wybiera produkty krajowe niż z importu. W porównaniu z trzema europejskimi krajami – nasze postawy są bardziej świadome niż postawy... Czytaj więcej »

  • Sfinks Polska, właściciel sieci gastronomicznych Sphinx, Chłopskie Jadło i Piwiarnia, w trzecim kwartale 2020 r. systematycznie odbudowywał sprzedaż po wiosennym lockdown, dzięki czemu w lipcu przychody porównywalnej sieci restauracji były niższe od tych sprzed roku o 24%, w sierpniu o 21%, a we wrześniu o 17%. Równocześnie wynik EBTDA na koniec września 2020 r. wyniósł, po... Czytaj więcej »

  • Przedstawione założenia tarczy finansowej 2.0 zakładają, że tym razem wsparcie trafi do przedsiębiorców z 38 branż, które najbardziej ucierpiały na skutek pandemii. PFR przeznaczy na pomoc dla mikro-, małych i średnich firm 10 mld zł. Przewiduje również możliwość umorzenia 100 proc. subwencji dla MŚP z pierwszej tarczy. Pomoc uzyskają również duże przedsiębiorstwa. Od... Czytaj więcej »

  • BRITA Polska wspiera lokalną gastronomię

    Piątek, 27 listopada 2020

    Scena restauracyjna ponownie znalazła się w dramatycznej sytuacji. Aby wesprzeć lokalnych restauratorów w tym trudnym czasie, BRITA Polska postanowiła mocno zaangażować się w działania #hotgastrochallenge, #jedzlokalnie, #pijloklanie. Od 9 listopada firma zamawia posiłki regeneracyjne dla stacjonarnych pracowników w okolicznych restauracjach. Czytaj więcej »

  • W związku z pełnym uruchomieniem centrów handlowych od najbliższej soboty, 28 listopada, Polska Rada Centrów Handlowych, Związek Polskich Pracodawców Handlu i Usług i Związek Pracodawców Polskich Obiektów Handlowych i Partnerów apelują do konsumentów o rozwagę i odpowiedzialne zachowanie w trakcie robienia zakupów. Na przygotowania do Świąt Bożego Narodzenia i zakupy... Czytaj więcej »

więcej artykułów